RSS Feed

Διουρητικά τρόφιμα

Μαΐου 14, 2012 by Σιμιντζή Ντόρα

Οι περισσότερες από εμάς τις γυναίκες έχουμε αντιμετωπίσει τουλάχιστον μια φορά στη ζωή μας το πρόβλημα της κατακράτησης υγρών! Το πρωί που ξυπνάμε η ακόμα και στο τέλος μια κουραστικής ημέρας δεν μπορούμε να βγάλουμε τα δαχτυλίδια από τα πρησμένα δάχτυλα το ίδιο συμβαίνει και με τα πόδια μας που «διπλασιάζονται» με αποτέλεσμα να μην μας μπαίνουν τα παπούτσια! 

Οι αιτίες που προκαλούν κατακράτηση υγρών, είναι συνδεδεμένες με αυτά που τρώμε. Αν συνηθίζετε να τρώτε πολύ αλάτι ή/και ζάχαρη, να μην καταναλώνετε αρκετά φρούτα και λαχανικά, αν έχετε πολλές τοξίνες συσσωρευμένες στο σώμα σας, αν κάνετε μακροχρόνιες δίαιτες ελλιπείς σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, αν έχετε δυσανεξία σε κάποιες τροφές, αν σας λείπει η άσκηση ή παραμένετε για ώρες καθισμένος/η, αν είστε έγκυος και τέλος αν το στρες κυριαρχεί στη ζωή σας, ενδέχεται να έρθετε αντιμέτωπη με την κατακράτηση. Επίσης, αν παίρνετε συγκεκριμένα φάρμακα και σκευάσματα όπως αντισυλληπτικά, αντιβιοτικά, αντιυπερτασικά, αντιφλεγμονώδη, διουρητικά, ψυχιατρικά κ.ά. να ξέρεται ότι αν το βάρος σας αυξάνεται, αυτό οφείλεται στην κατακράτηση υγρών που δημιουργούν τα φάρμακα!

Για να μειώσετε το βάρος που οφείλεται σε υγρά θα πρέπει να υιοθετήσετε την κατάλληλη διατροφή που θα βοηθήσει στο να χάσετε τις ανεπιθύμητες ποσότητες νερού από το σώμα σας. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με φυσικά διουρητικά τρόφιμα.

Τα διουρητικά μπορεί να καταπολεμήσουν πολλά προβλήματα, όπως το οίδημα, την καρδιακή ανεπάρκεια και τις πέτρες στα νεφρά. Επίσης, δε βοηθούν μόνο στην απώλεια βάρους, αλλά και στην αποτοξίνωση του οργανισμού.

Ποια είναι αυτά τα τρόφιμα;

Καρπούζι: το καρπούζι έχει υψηλή περιεκτικότητα σε νερό και βοηθά τον οργανισμό να αποβάλλει το υπερβολικό νερό του. Δεν αφυδατώνει, όπως τα φάρμακα, αλλά απομακρύνει τα περιττά υγρά του οργανισμού.

Ντομάτες: οι ντομάτες λειτουργούν όπως και τα καρπούζια. Η υψηλή περιεκτικότητά τους σε νερό, κάνει τα νεφρά να απελευθερώνουν περισσότερα υγρά και αυτό επιτρέπει στο σώμα να αποτοξινώνεται. Αν πάσχετε από οποιοδήποτε πρόβλημα στα νεφρά, τότε θα πρέπει να τις αποφύγετε, καθώς το οξαλικό οξύ που περιέχουν οι σπόροι της ντομάτας μπορεί να επιδεινώσει την κατάσταση.

Αγγούρι: το αγγούρι δεν έχει μόνο υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, αλλά είναι επίσης εμπλουτισμένο με ανόργανα στοιχεία όπως το θείο και το πυρίτιο. Αυτές οι ουσίες κάνουν τα νεφρά να εκκρίνουν ουρικό οξύ αποτελεσματικά. Κάνει επίσης καλό σε όσους πάσχουν από ουρική αρθρίτιδα.

Μαρούλι: αυτή η τροφή δεν αποτελεί μόνο ένα καλό συστατικό για σαλάτες, αλλά επίσης έχει υψηλή περιεκτικότητα νερού, που βοηθά τη διαδικασία της ούρησης. Περιέχει μέταλλα όπως το σίδηρο και το μαγνήσιο.

Πράσινο τσάι: τα υψηλά επίπεδα καφεΐνης στο πράσινο τσάι, είναι υπεύθυνα για τις διουρητικές του ιδιότητες.

Τα cranberries (κράνα): έχουν πλούσια περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β και ο χυμός τους είναι ένα αποτελεσματικό διουρητικό που μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση του οιδήματος. Διατηρούν το επίπεδο pH των ούρων, ενώ μελέτες έχουν δείξει ότι θεραπεύουν τις λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος στις γυναίκες. Είναι ένα από τα πιο γρήγορα φυσικά διουρητικά.

Το πλιγούρι βρώμης: είναι ιδανική τροφή για πρωινό. Περιέχει μια φυσική ένωση που ονομάζεται διοξείδιο του πυριτίου και είναι ένα σημαντικό διουρητικό για το ανθρώπινο σώμα.

Μαϊντανός: έχει ήπιες διουρητικές ιδιότητες, αλλά βοηθάει στο καθάρισμα των νεφρών από τις τοξίνες.

Σπαράγγια: το χημικό ασπαραγίνη, που βρίσκεται στα σπαράγγια, παρακινεί τη λειτουργία των νεφρών και βελτιώνει την κυκλοφορική διαδικασία του οργανισμού.

Μάραθος:  χρησιμοποιείται για την απομάκρυνση των αποβλήτων από το σώμα.

Τεύτλα: είναι ένα ισχυρό διουρητικό που βελτιώνει τις λειτουργίες του ήπατος και των νεφρών. Περιέχει σίδηρο που καθαρίζει τα αιμοσφαίρια από τις λιπαρές καταθέσεις.

Λαχανάκια Βρυξελλών: βοηθούν στην τόνωση των νεφρών και του παγκρέατος, αλλά και στο καλύτερο καθάρισμα των κυττάρων.

Άλλες διουρητικές τροφές είναι: σέλινο, ραπανάκια, κάρδαμο, λεμόνι, ρόδι, καρότα, πασατέμπο και γλυκάνισο

Μπορούμε λοιπόν να καταπολεμήσουμε την κατακράτηση υγρών από τον οργανισμό μας, με την κατανάλωση των παραπάνω φυσικών διουρητικών. Έτσι, θα βοηθήσουμε τον οργανισμό μας να αποτοξινωθεί.

Ωστόσο, ο καλύτερος τρόπος για να ξεπεράσει κανείς το πρόβλημα της κατακράτησης υγρών είναι να δώσει στο σώμα ακριβώς αυτό που χρειάζεται, άφθονο νερό. Μόνο τότε το αποθηκευμένο νερό θα αποβληθεί. Όσο λιγότερο νερό πίνετε τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η κατακράτηση υγρών!

Εάν έχετε μόνιμο πρόβλημα κατακράτησης υγρών, ίσως η αιτία να είναι η υπερβολική κατανάλωση αλατιού. Το σώμα σας ανέχεται το νάτριο (που περιέχει το αλάτι) μόνο σε ορισμένες ποσότητες. Όσο περισσότερο αλάτι τρώτε, τόσο περισσότερο νερό χρειάζεται το σύστημά σας για να το διαλύσει.

Καλή σας εβδομάδα.

Ντόρα Σιμιντζή


3 σχόλια »

  1. Ο/Η ΛΙΛΗ λέει:

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΣΟΥ. ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΠΙΝΟΥΜΕ ΝΕΡΟ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΣΥΝΙΣΤΑΣ.

  2. Ο/Η Σιμιντζή Ντόρα λέει:

    Είναι πολύ σημαντικό τώρα που αρχίζει να ζεσταίνει ο καιρός να πίνουμε τουλάχιστον 2 λίτρα νερό την ημέρα ώστε να αποβάλλουμε στα ούρα όλες τις τοξίνες και τα περιττά υγρά του σώματος! Με αυτόν τον τρόπο θα αποφύγουμε όλα τα συμπτώματα της κατακράτησης όπως τα πρησμένα πόδια, γόνατα και δάχτυλα! Ο κανόνας είναι ότι όσο πιο πολύ πίνουμε τόσο πιο πολύ βγάζουμε όποτε ξεκινήστε να πίνετε πολύ νερό και να τρώτε διουρητικά τρόφιμα!

  3. Ο/Η maraki λέει:

    Είναι δυνατόν να παρατηρείται κατακράτηση και μετά απο την άσκηση και μάλιστα για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα? Σε αυτή την περίπτωση βοηθά η διατροφή και το επιπλέον νερό?

Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.